Tuff dag!

Igår innan jag skulle lägga mig kollade jag på en film. Min bror kom och satte sig vid mig och rätt som det är bara jag rycker till. Då hade jag legat där och sovit! Förstår inte varför jag alltid ska somna när jag kollar på film! haha.
Imorse vaknade jag av att mamma kom med frukost på sängen! mums! Smörgås med gurka och varm oboy! Efter frukosten gjorde jag iordning mig, sen åkte jag och mamma och handlade. Åkte först till de stora växthusen man ser när man kör till Rönnäng. Där fick man plocka från kvistar vad man ville ha. Det var långa längder med tomatplantor så det känndes som man var i djungeln! haha. Vi köpte jätte goda tomater (blev en del provsmak också) sedan var det ngn minigurka och sallad! När vi kom hem efter några ärenden lagade mammsen mat. sparris inlindad i skinka, sås och ris! Var hur gott som helst! Klockan tre började jag jobba och detta avr den tuffaste dagen hitills. Det var helt sjukt mycket folk. (himla badgäster) haha. Jag jobbade själv på kvällen men som tur var hittade jag en som kunde hjälpa till med städ och disk! Under hela dagen tar man hand om kunder hela tiden och hinner knappt göra någontin annat, så när man ska stänga ser köket ut som "hej kom och hjälp mig" Det är främst på fredagar som det kommer vara så, och jag kommer troligtvis inte jobba de passet mer! skönt. Det bästa passet är 06-14. Då är man där tre timmar före alla folk kommer och man hinner göra så mkt! Sen är det mycket roligare arbete då. Man bakar bröd, plockar upp bröd som kommer från bagerierna, gör räk/köttbulle/rostbiff smörgåsar och massa sånt! Hur roligt som helst.:D haha Imorgon börjar jag jobba klockan tolv, men då kommer det nog vara lugnare.:)
Ikväll när jag kom hem hade mamma lagat goda toast! Sedan kollade vi på film! Man blir så trött när man jobbat under kvällen, så då är det skönt att bara vara hemma! Men nu ska jag nog lägga mig! Ha en fortsatt bra kväll! kramar Camilla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback