Måndag i Fiskebäck

Oj har inte fått tillfälle att skriva på hela helgen därför blir det nog ett långt inlägg. (om jag kommer ihåg allt jag gjort) hihi. På midsommarafton började jag med att handla det sista inför kvällen. Det var ju inte det roligaste vädret direkt. När vi kom ut från affären började det att stört regna, vi åkte ner till Rönnängs brygga och där var det rena cirkusen. Alla sommargäster väntade på färjan och de sprang fram och tillbaka och var helt blöta. Vissa hade papperspåsar som gick sönder i botten och det var ritkigt roligt att sitta i bilen och kolla på alla. Efter midsommar lunchen åkte jag och Johannes till Klädesholmen på midsommarfirande runt stången. Som tur var hade solen kommit fram och det brännde riktigt på oss.
Sedan åkte vi hem och gjorde i ordning oss.
Vid sex tiden kom Jennifer, Filip, Emma, Emelie och Fredrik. VI började med "fördrink" cider med is och jordgubbar, och tiltugg,(melon och fetaost) Efter det var det dags för maten. Vi åt och åt och åt=) Kräftor, bröd, aoli, tsatziki, sallad och melon. Efter maten var vi proppmätta och jag tog med mig tjejerna på promenad runt i Rönnäng.
När vi kom tillbaka hade killarna diskat och dukat fram fikan och min älskling hade gjort iordning kakfatet (Du är för söt=)
Efter kaffet gick killarna på promenad och vi tjejer bäddade "sängarna" inför natten.
Resten av kvällen satt alla och pratade, kollade på film och bara tog det lugnt. Men vi somnade inte fören vid tre på natten=)


På midsommardagen vaknade alla tidigt. och jag fixade frukost! Efter frukosten åkte killarna runt på Tjörn och kolalde på båtar och vi tjejer åkte till skärhamn och tittade i lite affärer. Vi köpte nybakade bullar på Nordevik och satte oss på bryggan i solen och fikade och pratade.
Lunchen bestod av Pizza. Gott!! På eftermiddagen åkte Fiskebäckarna hem och jag och Johannes lade oss och vilade en stund. På kvällen åkte vi hem till min morbror Peraste. Mina kusiner var där och mitt kusinbarn Elias. Han var sååå söt=) Somnade i min famn, men det blev så tungt så jag fick ta på mig en bärsele så han hängde på min mage! Var hur mysigt som helst.
Sedan blev det en tur till Stenungsund med Matthias och Hanna.
När vi kom hem bäddade jag och johannes ner oss i soffan framför en skål chips och kollade på film "noll tolerans" hette den tror jag=) Jag somnade som vanligt, men den var nog bra ändå.

På Söndagen Vaknade vi runt tre! Haha, Hade vaknat och somnat om, men vi gick inte upp fören tre. Patrick hade lagat Kyckling och pasta till oss! Var jätte gott. Senare på eftermiddagen åkte vi till Fiskebäck. Det var världens regnoväder, så vi hyrde en film och hade en slappkväll=)

Nu sitter jag i köket hemma hos familjen Claeson. Jag och Alida bakar bullar och Johannes är i Skolan. Han undrade om jag kunde städa hans rum, men vi får se hur det blir med den saken! hehe.
Men nu ska jag hjälpa Alida=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback