Retorik

Imorgon har jag ett prov i retorik och trots att jag inte pluggat jättemycket så känns det faktiskt ganska bra=) Jag kommer på provtiden imorgon få ett tal som jag ska analysera genom olika stilfigurer. allitration, kiasm, antites,anafor,epifor, oxymeron, hyperbol, metonymi plus en hel del andra. Ja ni kan förstå att det är jobbigt att memorera dessa i huvudet.

Idag var det tre letkioner inställda så jag började halv tolv och slutade halv tre. Ja denna terminen är mitt schema rena lyxen. Ledig varannan måndag plus varje fredag. Men jag kan ju också säga att det var ganska tufft i ettan och tvåan!

När jag kom hem idag blev det tacos. Ett tips till er som inte alltid orka laga mat på eftermiddagen är att frysa in taco köttfärs och ta fram på eftermiddagen och göra en natcho tallrik. På min tallrik hade jag sallad, tomat, gurka, majs, köttfärs, ost, gräddfilm och natcho chips. Enkelt och jättegott!

Ikväll blir det lite övning på repliker till vår kommande pjäs, blir nog top model också! Men nu är det plugg som gäller (och lite slapp köpte en ny tidning) Ha en fortsatt bra dag! Kram Camilla

Hittade några bilder på mig när jag var liten. Lekte att jag gifte mig och åkte båt=) Har jag en snygg bröllopsklänning?=)

 

Kommentarer
Postat av: Alida Claeson

Sötis =) <3

2009-01-14 @ 18:15:11
URL: http://alidaclaesson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad är gräddfilm?? smile

Postat av: Josse W

ÅåÅÅ....vad söt du var å är:) Katten detsamm :)

2009-01-18 @ 23:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback