Äpplen


I vår trädgård växer det fullt av äpplen. Helt fantastiskt goda gröna äpplen
och det godaste jag vet är äpplepaj med vispad vaniljsås.
Det finns hur många recept som helst på smulpaj, men jag måste medge att min mamma har det bästa!

Börja med att skala äpplen i skivor och lägg i en form. Sockra och strö över kanel efter behag. Sedan är det dags för "degen" som du gör i en kastrull. Börja med att smälta 125 g marg. När det har smält rör du i 1/2 dl socker, 2 dl vetemjöl och 1/2 tsk bakpulver. Rör ihop och smeta sedan degen på äpplena. Grädda pajen på 200 grader tills den är gyllenbrun. servera med en klick vispad vaniljsås..........Mums
Eftersom jag älskar degen brukar jag göra dubbelt recept!



Extra roligt blir det att baka pajen i en fin form.
Varför inte i en snygg ifrån Rice?



Kram till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback