Sommar med Ernst

Idag har jag jobbat från klockan åtta till fem, en väldigt lång dag, men det gick jätte bra. Fast tappade en porslinsskål med sallad på golvet som gick i tusen bitar. Men Bella och Sofia (som jobbar där) bara skrattade. Dom är verkligen toppen härliga. Jobbet hänger mycket på vem man jobbar med, men typ alla är gör goa!
Imorgon är jag ledig, Skönt! Har jobbat några dagar nu, men nu hoppas jag på en solig Tisdag och en solig helg.
Idag när jag kom hem gick jag och mamma en promenad, Det är verkligen mysigt att promenera i Rönnäng ner till stansvik, man träffar folk och stannar och pratar hela tiden.=) När vi kom hem åt vi kvällsmat och kollade på sommar med ernst. Är inte riktigt klokt va fina grjejer han kommer på! och bara så ni vet finns det "piller" som man kan köpa som heter ernst piller. Det sägs att om man äter dem blir man som honom. Tro det eller ej.hehe.
Efter Ernst tog jag en tur till "Lars Görans" i Skärhamn och hälsade på Linda som jobbade i glassen. Var ganska mycket folk i Skärhamn. Var där en stund sen brummade jag vidare till Rönnäng. Ringde lite folk men det var typ ingen som gjorde ngt. Lite tråkigt så här på sommaren. Men men kanske händer mer till helgen. Då är det marknad i Skärham! Idag fyller muffins sex år, eller om det var igår. Är inte klokt vad tiden går!
Johannes har varit borta en vecka och jag hoppas verkligen att han "hinner" hem till den helgen jag är ledig. Saknar dej älskling! Nu blir det nog en film och lite popcorn, somnade ifrån filmen igår så nu ska jag titta klart på den. Ska ha klockan på ringning imorgon och hoppas på sol, då ska jag ta med mig fika och lägga mig ute på bergen i båtvik. Ha en superbra kväll Kram Camilla!

 Tänkte lägga in en bild på min goa farmor! Hon åker till sin syster i Stockholm imorgon där hon kommer stanna í över en månad! Roligt att hon unnar sig "semser" hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback