Första dagen på Jobbet

Jag blev verkligen glad när jag kom till jobbet. Det var verkligen trevliga människor och man började prata direkt som om man kännt varandra hela livet! Vi började med att baka bröd och bullar, (färdiga som man har i ugnen) Det var lite småpill med det, sedan la vi upp allt bröd som kommit från farmor gretas och stycken. Sedan gjorde jag räkmackor, köttbullesmörgåsar och sallad! Hela dagen bara rullade på. Jobbade från sex i morse till klockan ett. Andra dagar kommre jag sluta klockan två! Men då har man ju hela dagen på sig att hitta på nadra saker!!!!!!!!!
Klockan tolv var det Lunch dags. Idag serverades det ris/potatis med kyckling, eller en pasta gratäng. Jag fick lägga på maten på tallrikar och ta betalt! Det kändes faktist jätte bra! Visst kändes det som man var där länge, men det var precis lagom länge. Det minsta jag kommer jobba är fem timmar och det mesta nio! Fast mest kommer det vara sju till åtta timmar! Helt underbara tider. Jag kommer som senast att sluta klockan sju på kvällen och tidigst börja klockan sex på morgonen!
Ojj va mycket siffror det var i detta inlägget! Men men, nu ska jag laga mat, är så hungrig, blir nog makaroner och korv! det går så fort! Sedan åker jag till Säve och hämtar mammsen och pappsen! Ha en bra dag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback