Makrill

Hjälp va längesen jag skrev här! Får aldrig tid på helgerna. När jag hade hämtat mamma och pappa från flygplatsen åkte vi hem och käkade varma mackor! Mamma hade köpt en klocka, halsband och en schal. Tack så mycket motti!
i Fredags had ejag och Johannes en slappar kväll, vi  gjorde hemagjord pizza och hyrde film. Det var en komedi som var jätte rolig! Men Johannes somnade gott i soffan och jag gick titta på den själv!
På Lördagen väckte Alfons oss! Han är för söt. Johannes åkte till soptippen och Alida, Alfons och jag tog bussen till Frölunda torg och köpte en present. Alfons älskade alla rulltrappor och ville helst åka om och om igen. När vi kom hem hade Gill gjort hemmagjorda hamburgare! Det var hur gott som helst!
På kvällen var vi hos Jennifer på arton års kalas! Det blev en lyckad kväll! Hoppas hon också tyckte det! Hon bjöd på god caesar sallad och till efterrätt hade hon gjort choklad panacotta! Mums!!!
Igår åkte jag,johannes,filip,jejja,emelie och Fredrik ut med Fredriks båt Zenit och dörjde makrill! Det var verkligen mysigt och jag insåg att jag var en hejjare på att dörja. haha. Efter några timmars slit, med fika paus blev det över 200 makrillar! så idag när jag kom hem var det makrill, potatis och grädd sås med tomat! Det är min älsklingsrätt på sommaren
Idga har jag jobbat från 06:00 till 14:00 så nu är jag seg i hela kroppen! Funderar på att lägga mig framför teven en stund!

Tänkte lägga ut lite bilder från fisket. (vissa är lite äckliga) Johannes och jag tävlade om vem som vågade ta en makrill i munnen, och jag ville inte förlora utan visa att jag är en ritkig fiskartös så jag gjorde det! haha. men äckligt var det! Men nu har jag visat för Johannes att jag inte är en chicken! haha!!

           
   Jag nuddar inte fisken på bilden med mig och Johannes!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback