Torsdag

Torsdag och sista skoldagen för denna vecka! Har tyvärr inte hunnit blogga så mycket på senaste har verkligen fullt upp med skolan. Hade hoppats på att få koppla av lite med älsklingen i helgen, men han är ute och fiskar och är inte hemma. Jag är så otroligt glad för Johannes! Det är en lycka varje dag jag hör hans röst! Trots att det är tråkigt när han är borta lever man lixom på längtan tills man träffas. Det är alltid lika härligt att träffas och jag tror det är bra att sakna varandra! Får tänka positivt att jag faktist får träffa han nästa vecka! Men hade varit mysigt att "fira" första advent! Men det är tre ljus kvar att tända! hihi. Ikväll hade jag bestämt mig för att inte plugga länge, men det går inte att koppla av när allt hänger över sig, så det blev några sidor om de fem pelarna. Jag och josse ska skriva ett arbete ihop och redovisa. Hoppas på att våra idéer ska bidra till en spännande lektion. hihi. vad vi har för planer avslöjar vi ej!
Kan ju berätta en annan rolig sak!! hihi, skrattar bara jag tänker på det. Igår satt jag vid en dator i biblioteket och letar fakta om islam. Hela biblioteket är fullt av folk som jobbar, och det är väldigt tyst. Helt plötsligt tjuter det ut ljud från högtalaren på min dator med en islamisk böneutropare. ja alla vet säkert hur det låter. alla i biblioteket kollar mystiskt på mig och det värsta händer... Den går inte att stänga av!! Hela tiden hörs det böneutrop från min dator och jag skrattar så jag ligger dubbelt. Till slut kommer det fram en lärare, som förstår att jag inte kan stänga av ljudet och säger.." jasså har du en egen liten bönestund här" efter det kommer bibliotikarien och då lyckas jag stänga av ljudet. gå in på islamguiden.com och klicka dig fram till de fem pelarna och bönen. Så förstår du hur det lät! hihi
Annars ikväll var det lite julklappsinslagning (passa på när man är ensam hemma) målning av min tavla  och sen såg jag på nytt läge. Nu är det sängen som väntar! imorgon är det historia som gäller. Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback