Hes och hosta

Har ni kännt någon gång att ni bara vill göra vad ni själva vill? Det känns verkligen som man inte  får bestämma vad man själv vill göra. När man är liten måste man gå nio år i skolán vilket är obligatoriskt. Efter det är det "frivilligt" att gå i gymnasiet. Men hallå? om man inte går på gymnasiet kommer man ju inte kunna få några jobb. Jag vill bara sluta gymnasiet och välja vad jag själv vill göra. Välja att läsa om något jag tycker är spännande. I Skolan är tex gympa och matte obligatioriskt och det är ämnen som jag inte alls gillar. Ska bli så skönt att sluta gymnasiet och läsa till något där inte matte eller gympa finns. Visserligen läser jag inte det nu heller, men jag vill göra något roligt och inte vara kvar på nösnäsgymnasiet. Det känns som jag gjort mitt där och jag börjar bli riktigt trött på stället! haha. Men jag tror att det finns fler än jag som känner så. och det bästa är, det är bara "åtta" månader kvar till studenten.. När jag ser fram emot något brukar jag alltid tänka tillbaka på vad jag gjorde för åtta månadersen. och för åtta månadersen var jag och älsklingen i Danmark, vilket inte alls känns längesen. Så detta kommer nog gå fort! Fast på studenten kommer man nog stå där och gråta och inte veta vad man ska göra efter. Är ju ändå en trygghet i skolan som man mister då man slutar där. Jag hoppas verkligen att jag kommer på vad jag vill göra! Och kommer jag på vad jag vill, hoppas jag verkligen att jag kommer in. Men allt har ju löst sig hittils så då gör det nog det då också=)
I Fredags kom min underbara Johannes hit. Vi käkade mat med min familj och tittade på idol. Under kvällen blev jag helst hes och kunde inte prata! På lördagen var det audition till Göteborgs lucia. Och jag som inte hade någon röst gick dit ändå men jurin ville att jag skulle komma tillbaka nästa år, eftersom jag knappt kunde prata med min röst. hehe. På kvällen åt jag och JOhannes pastasallad och tittade på film när han avr bäbis. Senare träffade vi våra underbara vänner, Jennifer och Filip, även Fredrik tittade förbi. På Lördagen var det middag på Lökeberga då vi firade Johannes morbror. PÅ kvällen blev det film med älskling och "ensam mamma söker"
Nästa helg ska jag vara i skolan på dagarna och öva inför premiären på måndag. Därför gick jag hem idag för att vara tyst och få tillbaka min röst! hehe. ojj detta blev ett långt inlägg! Men är skönt att skriva av sig ibland! Kramkram!!

Kommentarer
Postat av: Jejja

Halloj vännen! Efter att ha läst ditt låånga inlägg ^^, kan jag inte annat än att hålla med dig om att det ska bli underbart att ta studenten. Nu vill man bara bli av med denna skiten! :P Söt ny look du har gjort på din blogg föresten :D Hoppas vi ses snart, och att ni hittade något fint idag på VIP-kvällen :) Kraaam! <3

2008-10-08 @ 22:20:46
URL: http://smallshine.blogg.se/
Postat av: Emmma

Snygggvee bild. like your hair!... gulle va du gjort me sidan=)

2008-10-09 @ 12:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback