Regn

oj vad det började regna nu! Riktigt mysigt. Nu har jag pluggat psykologi och litteraturhistoria och nu försöker jag lära mig lite begrepp i retoriken, förstår inte hur jag ska kunna lära mig alla dessa ord.
Matafor, anafor, antites, hyperbol, litotes, metynomi, omxymoron, allitteration, kiasm, parallellism.
Usch måste verkligen lära mig dessa ord och helst idag! Har inte tid någon annan dag i veckan. Önskar man hade mer tid efter skolan, fast jag ska inte klaga=) är ju ledig på fredagar!
Känner verkligen att jag behöver köpa ett par stövlar. Blir troligtvis dem jag skrivit om tidigare då jag inte kan slita mig ifrån dem. Ibland får man lägga lite extra pengar på något man tycker om=)=)
Imorgon kommer mammsen och pappsen hem! Hoppas ni haft det bra och att resan hem går bra!!
Ikväll blir de antingen idol eler topmodel, lutar nog mot idol! Ha en fortsatt bra kväll! Kram Camilla
Stövlarna från novita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback