Fika!

Ojj vad mycket man fikar när man är hemma och är Ledig=)
Dagen startade med förmiddags fika hemma hos Camilla och goa Ellen!
Var ritkigt mysigt att sitta inomhus med en varm kopp kaffe när det blåste storm ute!
Blev även kvar på god lunch och hann träffa Ludwig och Cornelia som varit i skolan!

Efter det åkte jag hem till farmor, där även hennes syter var! Vi pratade och fikade! Och visst är det underbart att höra de äldre prata om minnen från förr!

Nu är jag hemma igen och tänkte jag skulle packa inför kommande dagar hemma hos älskling! På lördag ska vi på bröllop och därför måste även festblåsan packas ner!

Tänkte jag skulle ha på mig min långklänning i mullvardsfärg och till det svarta high heels!

Lovade igår att ni skulle få receptet på de goda kärleksmumsen och det kommer här:

Goda Kärleksmums

5 ägg
4,5 dl socker
4,5 dl mjöl
3 tsk bakpulver
2 msk kakao
2 dl vatten
200g smält margarin

Vispa ägg och socker poröst och blanda sedan i resterande ingridienser och häll i en form. Grädda i 175 grader i 30 min

glasyr:

3,5 dl florsocker
4 msk smält margarin
2-3 msk kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

Rör ihop glasyren i en kastrull på låg värme. Häll sedan över glasyr och till sist cocos på den färdiga kakan!

Hoppas det ska smaka!


Kommentarer
Postat av: Josse W

Hej! Har nu skrivit av detta härliga recept!

Ser jättegott ut! :)

2010-09-02 @ 16:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback