Gingerbreadhouse


Ikväll har jag och mamma bakat ett pepparkakshus!
Finns det något godare än doften av pepparkakor som gräddas i ugnen?
Blev en och annan smakbit på degen och självfallet julmust
Mamma sjöng julsånger, vi dansade runt granen (i detta fall min pappa) och invigde julen på riktigt
Tillbaka till pepparkakshuset, mitt första egenskapade (första utan färdig sats från ICA) pepparkakshus
Och detta får bli en tradition, för det blir ju faktiskt vackrare än ett köpt
Efter mycket kavlande, gräddande och spritsande var det dags att sätta ihop huset, vårt orangeri.
Det var svårare än beräknat, då hustaket blev för mjukt, och efter ett antal försök och några
berömda "kärringskrik" senare gick taket i två delar, vårt orangeri blev därmed "taklöst"
Så imorgon får vi baka nytt tak, och så länge bjuder jag på ruinen som hittils är färdig











Dags att sova, imorgon är det dan för tentadagem.....usch
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback